Internetowe Koło Filatelistów informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka).
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie przez nas cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

 

Błąd datownika na FDC "Miód kurpiowski"

18 lipca 2016 r. Poczta Polska wprowadziła do obiegu znaczek pocztowy o nominale 5 zł, emisji „Polskie produkty regionalne - miód kurpiowski”. Autorem projektu jest artysta plastyk Agnieszka Sancewicz. Znaczek wykonano na papierze fluorescencyjnym, techniką offsetową w połączeniu z suchym tłoczeniem.

 
Wraz ze znaczkiem ukazała się również koperta FDC (il. 1), którą stemplowano stemplem okolicznościowym FDC (il. 2). Ich projekty wykonała również Agnieszka Sancewicz.


Il. 1


Il. 2

Podczas produkcji kopert FDC, prawdopodobnie wskutek błędu pracownika poczty, część kopert została ostemplowana niewłaściwym datownikiem: zamiast roku 2016, pojawił się w dacie rok 2015. Niewielka część błędnie opieczętowanych kopert została udostępniona w obrocie pocztowym (Il. 3). Reszta błędnie ostemplowanego nakładu została przerobiona na „koperty promocyjne”, poprzez zamazanie  czarnym mazakiem cyfry „6” w stemplu oraz dołożeniu dodatkowej pieczęci o treści „Koperta promocyjna” umieszczonej w ramce (Il. 4). Treść tego dodatkowego stempla została wykonana tym samym rodzajem czcionki, co treści na znaczku, kopercie oraz stemplu FDC. 


Il. 3


Il. 4