Internetowe Koło Filatelistów informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka).
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie przez nas cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

 

Strony i-KF w 2018 roku

Prace nad powołaniem i-KF rozpoczęły się w kwietniu 2012 r. Niemalże równolegle z działaniami dotyczącymi kwestii strukturalnych pracowaliśmy nad stworzeniem naszej strony. W efekcie tychże starań już na przełomie kwietnia i maja 2012 roku strona została uruchomiona i udostępniona użytkownikom.

W początkowym okresie liczba odwiedzin nie była imponując, jak również nie obserwowaliśmy silnego wzrostu zainteresowania. Zapewne wynikało to z faktu, że nie byliśmy znani. Poza tym nasze zasoby były wówczas skromne, dlatego oferta adresowana do sympatyków filatelistyki była nieduża.
Po kilku miesiącach postanowiliśmy skorzystać z oferty Google Analitic dzięki czemu zaczęliśmy pozyskiwać wiedzę o naszych użytkownikach, o tym co ich interesuje, kiedy nas odwiedzają od. Dzięki rozwojowi ww narzędzia możemy dzisiaj lepiej reagować na potrzeby naszych funów.
Liczba odwiedzin strony Koła (tzw. sesji) w roku 2018 wynosiła 51402 (wobec 45738 w 2017 r) i była o 12,38 wyższa niż w roku 2017. Dynamika zmian w roku 2017 w stosunku do roku 2016 wynosiła 26,6%. Liczba odsłon w roku 2018 przekroczyła 299102 (wobec 273446 w 2017) i była większa o 9,38% niż w 2017. W czasie jednej sesji użytkownik odwiedzał średnio 6 stron (spadek o 2,7% w stosunku do 2017 r.). 73,2% odwiedzających to użytkownicy nowi, 26,8% - powracający. Współczynnik odrzuceń ma wartość 12% i wzrósł w stosunku do roku 2017 o 13,8%. Średni czas trwania sesji spadł w roku 2018 o 9,3%.
Średnia miesięczna liczba odwiedzin strony w roku 2018 wynosiła 4283 i była o blisko 12,4% wyższa niż w roku ubiegłym. Mediana z kolei wynosi 4113 (w 2017 - 3597), współczynnik zmienności w roku 2018 wynosił 13,9% i był mniejszy niż w roku 2017 o blisko 2%. Biorąc pod uwagę wskaźnik nowych użytkowników oznacza to, że średnio 1126 wejść na stronę w skali miesiąca była realizowana przez „powracających” czytelników.
Dynamikę zmian w czasie (liczbę sesji w miesiącach), od lutego 2013 roku (niestety nie od chwili uruchomienia strony) przedstawia rysunek poniżej.

W tym czasie liczba odwiedzin wyniosła blisko 167,5 tys., liczba odwiedzających nas użytkowników/czytelników przekroczyła 41,1 tys. a liczba odsłon 950 tys. Oznacza to, że każdy czytelnik w czasie pojedynczej wizyty odsłonił blisko 6 stron (przeczytał 6 artykułów).

Przedstawione wyniki wskazują jednoznacznie, że strona www.i-kf.pl systematycznie powiększa grono odbiorców. Należy jednak odnotować, że dynamika wzrostu uległa zmniejszeniu.

W kilka miesięcy po uruchomieniu naszej strony utworzyliśmy profil na Facebooku. Od tego czasu jesteśmy na tym najpopularniejszym portalu społecznościowym.
Przez cały 2018 rok utrzymywaliśmy aktywność na poziomie 2-3 posty (sporadycznie więcej) na tydzień. Podstawową bazą są nadal materiały prezentowane na stronie głównej, które tu linkujemy. Kolejne grupy postów stanowiły różne informacje bieżące, ale z własnego źródła: wystawy, sympozja, spotkania filatelistyczne, informacje o aktualnych wydaniach periodyków filatelistycznych. Do tego uzupełnienia typu aukcje, nowe wydania, odnośniki rocznicowe czy do wydarzeń aktualnych, drobne ciekawostki filatelistyczne oraz humor.
Liczba polubień strony na koniec minionego roku wynosiła 407, wzrost w ciągu roku tylko o 23 czyli o 6%. To kolejny rok zmniejszenia tempa przyrostu. Także zasięgi poszczególnych postów rzadko przekraczały 200, co może być wynikiem zmiany polityki facebook’a, wymuszającej usługi płatne. Interakcje były mniej więcej na tych samych poziomach (15-20 na tydzień), związane są głównie z gronem stałych odbiorców.
W maju przeprowadziliśmy sondażową promocję trzech postów. Skierowane były do odbiorców o zasięgu ogólnokrajowym, którzy mają wśród swoich zainteresowań „znaczek pocztowy” oraz „poczta”. O ile zasięg reklam był znaczący to nie przełożyło się to na przyrost stałych obserwatorów naszej strony. Wydaje się, że należy skupić się na prowadzeniu "pracy organicznej".